Ekonomi

Alüminyum için hedef pazar ABD

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nden (İDDMIB) yapılan açıklamaya göre, Antalya’da bir otelde gerçekleştirilen ve 100’den fazla kişinin katıldığı Alüminyum Şube Çalıştayı’nda sektörün sorunları ve gelecek hedefleri masaya yatırıldı. 100 şirket.

Açıklamada görüşlerine yer verilen İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, geçen yıl 5 milyar dolarlık ihracat yakalayan alüminyum sektörünün 2022’nin 11 ayında ihracatını 5.8 milyar dolara yükselttiğini belirtti. Çalıştayda yeni hedeflerini anlatan Tecdelioğlu, “Alüminyum sektöründe yeni fırsatların bulunabileceğine inancımız tamdır. Birlik olarak ihracatta da alüminyum sektörünün yeni pazarlara açılması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. ABD’nin alüminyum sektörümüz için büyük fırsatlara sahip olduğunu söyleyebilecek olursak, ABD’ye ihracatı artırmaya yönelik çalışma programı hazırlayıp ortak bir strateji belirleyeceğiz. Bunun için çalışmalarımızı başlattık” dedi.

“ABD’deki ticaret ataşelerimizle görüşmelerimizi yoğunlaştıracağız”

Tecdelioğlu, ABD’nin Ticaret Bakanlığı’nın oluşturduğu “Uzak Ülkeler Stratejisi”ne çok uygun olduğuna, yüzde 75’e varan oranlarda takviye kapsamında olduğuna da dikkat çekti. ABD için farklı bir strateji uygulanması gerektiğini vurgulayan Tecdelioğlu, şöyle devam etti:

“ABD’ye eyalet bazında pazarlama yapmamız gerekiyor. Her eyaletin yapısı farklı. Eyaletlerin ihtiyaçları ve yönetim tarzları değişebiliyor. Tüm bunları göz önünde bulundurarak alüminyum sektörümüzün ABD’den alacağı payı en üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz.” Önümüzdeki 2 yılda bu planı hayata geçirmek için öncelikle “ABD’deki ticaret ataşelerimizle görüşmelerimizi yoğunlaştıracağız. Tüm kurumlarımızla ortak hareket ederek alüminyum sektörümüze fayda sağlamayı hedefliyoruz. Böylece Türkiye’nin kalkınması için en önemli unsur olan ihracata da büyük fayda sağlamış olacağız.”

“Yükselen enerji fiyatları firmalarımızı zorluyor”

Alüminyumun metal olarak sektöre girdi sağladığını ve inşaattan ulaştırmaya, enerjiden otomotive kadar birçok sektörde tercih edildiğini belirten Çetin Tecdelioğlu, gelecekte alüminyuma daha fazla ihtiyaç duyulacağını kaydetti.

Artan elektrik fiyatlarının bölümde faaliyet gösteren firmaları zorladığını belirten Tecdelioğlu, alüminyum branşındaki maliyetlerin yüzde 37’sinin elektrik maliyeti olduğunun altını çizdi. Artan elektrik maliyetleri ile birlikte yurt dışı rekabetteki avantajlarının azalmaya başladığını anlatan Bakan, şunları paylaştı:

“Bu noktada Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından beklediğimiz takviyeler var. İlk aşamada alüminyum profil için sektörel fiyat tarifesi ve baz oluşturulmasını talep ediyoruz. Emtia ve elektrik piyasalarındaki dalgalanmalar, kur artışı, küresel ölçekte yaşanan enflasyon ve buna bağlı nakit akışı… Önümüzdeki dönemde sıkılaşma trendi zorlayıcı olacak.Ayrıca şirketlerimizin oluşturduğu iş kümesi toplantıları ile şirketlerimizle bir araya geliyoruz. AB Yeşil Anlaşması uygulaması kapsamında dünya ekonomisine uygun, dünya ekonomisiyle uyumlu, sürdürülebilir ve yeşil bir ekonomiye geçişi sağlamak amacıyla bakanlıklar arasında mutabakat için çalışıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort